nedeľa 28. augusta 2011

Interview: Alexander Zezulin o World of Warplanes

Prednedávnom stránka Massively vyspovedala projektového manažéra Wargaming.net Alexandra Zezulina. Hovoril najmä o nedávno oznámenej hre World of Warplanes. Interview sme pre vás preložili.




Má World of Warplanes bližšie k simulácií alebo arkádovejšiemu štýlu hrania? Ako presné sú letové modely k ich reálnemu proťajšku a ako prevládajú kontrolné a aerodynamické komponenty ako napríklad krútiaci moment, poruchy motora, výkon vo vyššej nadmorskej výške, atď. ?

Po prvé, nechceme aby World of Waplanes bol hardcore simulátor no ani ľahká casualovka. Náš cieľ je nájsť rovnováhu medzi realizmom a zábavnou hrateľnosťou. Určite budeme zjednodušovať ovládanie, aby bola hra prístupná širšiemu publiku hráčov. Pokiaľ ide o letový model je trochu predčasné hovoriť o tom, ako komplexný bude, pretože na hre sa stále pracuje a stále je v alfa verzií. Napríklad, lietadlá sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú rútiť do vývrtky, no ich výkon v rôznych nadmorských výškach sa bude líšiť.

Niektorí z našich čitateľov vyjadrili sklamanie nad tým, že World of Tanks kladie skupinové funkcie až za hranicu platenia. Za predpokladu, že World of Warplanes bude používať rovnaký free-to-play model, bude to podobné ako pri WoT alebo sa dočkáme nejakých vychytávok?

S updatom 6.6 sme do World of Tanks pridali platoony pre dvoch hráčov zdarma. S najväčšou pravdepodobnosťou predstavíme rovnakú možnosť aj vo World of Warplanes.

Za uplynulé roky tu bolo veľa skvelých leteckých bojových hier, ale vysokokvalitné online letecké simulátory by ste hľadali ťažko. Ovplyvnil relatívny nedostatok konkurencie vaše rozhodnutie vyvíjať World of Warplanes a hľadáte inšpiráciu v starších tituloch ako Air Warrior alebo Sturmovik?

Nie je to tak, že by sme pri rozhodovaní o situovaní našej ďalšej hry snažili nájsť nejakú medzeru a vyhnúť sa tak konkurencií. Po tom čo sme robili hru o tankoch nám prišlo celkom logické začať pracovať na lietadlách. Navyše, mnoho našich hráčov, aby sme vytvorili hru ako World of Tanks, ale s lietadlami. Je samozrejme, že hráme kopu online a offline hier, aby sme sa naučili nové veci a Sturmovik je jednou z nich.

Prúdová éra prišla koncom druhej svetovej vojny a niekoľko prúdových lietadiel bolo skutočne videných v boji (najmä na nemeckej strane). Budú vo World of Warplanes lietadlá ako Me 262 a podobné alebo ste zameraný primárne na piestom poháňané lietadlá?

Zoznam lietadiel, ktoré budú vo World of Warplanes je ešte stále vo vývoji, ale v hre budeme určite mať Me 262 rovnako ako iné slávne prúdové lietadla z druhej svetovej vojny ako Arado Ar 234. Takmer všetky lietadlá z vrcholu tierov budú prúdové.


Väčšina leteckých simulátorov z druhej svetovej vojny obsahovala nejaký kariérny komponent, kde hráč zaujal rolu pilota a lietal skrz desiatky misií v kampani. Ako sa budú postupom času piloti vyvíjať vo World of Warplanes?

Základný koncept bude rovnaký ako pri World of Tanks - hráč vlastní hangár so svojimi lietadlami, z ktorých každé má svoju posádku. Hráči budú v bitkách získavať skúsenosti a kredity a utrácať ich za výskum a nákup vylepšení, nových lietadiel a levelovanie svojich posádok. Nemáme v pláne kampaň alebo kariérny mód, ale možno nejaký osobný postup v rámci hierarchie klanu. Aktuálne na tejto funkcií pracujeme vo World of Tanks, ak sa ju rozhodneme zaviesť a preukáže sa sa ako dobrá, pridáme ju aj do World of Warplanes. Avšak momentálne nebudeme odhaľovať žiadne podrobnosti.

Môžete popísať ako hra rieši 'hráčové skúsenosti vs. skúsenosti postavy'? Môže nový hráč, ktorý je dobrý v leteckých simulátoroch zostreliť veterána s lepšími štatistikami/vybavením?

Po prvé, začiatočníci a veteráni nebudú v náhodných bitkách proti sebe bojovať tak často, pretože budeme používať matchmaking systém založený na úrovni tieru, rovnako ako vo World of Tanks. Aj keď sa stretnú, nič nezastaví skúseného hráča leteckých simulátorov, ktorý je v hre nový v zostrelení veterána, bez ohľadu na to koľko vyhratých bitiek ma na konte.

Aké druhy vizuálnych úprav hra ponúka? Uniformy pilotov? Farebné schémy lietadiel, vlastný znak letky, maľby na nose lietadla alebo značky za zabitie?

Radi by sme v hre mali značky za zabitie, ale sú tu určité technické aspekty, ktoré treba zvážiť pred tým ako túto funkciu pridáme. Pokiaľ ide o vlastné kamufláže a znaky letiek, pravdepodobne urobíme rovnakú vec ako vo World of Tanks. Budeme mať prednastavenú kolekciu farebných kamufláží, z ktorých si budú môcť hráči vybrať.



Spomenuli ste, že World of Warplanes budú zdieľať hernú menu s World of Tanks. Existujú plány na zdieľanie ďalších aspektov hrateľnosti medzi týmito dvoma titulmi? Uvažujete niekedy vo vzdialenejšej budúcnosti vytvoriť masívnu hru, ktorá by obsahovala všetky druhy tímového boja, od tankov, cez lietadlá až k lodiam? Niečo ako Battleground Europe/WW2Online, len zo zameraním na vozidlá?

Lietadlá a tanky budú interagovať v rámci Clan Wars, ale iba na úrovni, kde tanky budú kontrolovať pozemné provincie, zatiaľ čo lietadla budú bojovať o nadvládu vo vzduchu nad nimi. Vzhľadom na odlišnú veľkosť máp vo World of Tanks a World of Warplanes je v budúcnosti len ťažko možné vidieť niečo ako tanky vs. lietadlá.

Aký veľký je herný svet vo vzťahu k World of Tanks a/alebo kompletnej mapy Európy? Môžem zo základne v Anglicku lietať na ciele v Nemecku v reálnom čase alebo hovoríme o načítavacích obrazovkách?

Na rozdiel od mnohých leteckých simulátorov, vo World of Warplanes nezaberie dosiahnutie nepriateľskej základne 40 minút. Veľkosť mapy sa bude pohybovať okolo 15m² alebo viac.

Je tu podpora lietadla pre viac hráčov? Napríklad, môže skupina priateľov nasadnúť do B-17ky a plniť rôzne úlohy ako piloti, strelci, atď.?

Nie, jeden hráč bude riadiť jedno vozidlo.

Je tu podpora pre veľké letecké bitky s veľkým počtom hráčov alebo sa viac zameriavate na menšie bitky v letkách?

Základný mód poskytne bitka 15v15. V budúcnosti budeme možno môcť zvýšiť počet účastníkov, ale nebudeme zavádzať naozaj masívne bitky ako 50v50 alebo 100v100. Pre hráčov by bolo veľmi ťažké koordinovať ich akcie a zvrtlo by sa to v chaotické free-for-all bitky.

Exituje vo World of Warplanes nejaký navigačný aspekt alebo všetko do značnej mieri riešia waypointy a autopilot?

V neskoršej alfe rozhodneme ako bude systém waypointov (ak nejaký bude) bude fungovať. Pokiaľ ide o autopilot, pravdepodobne bude určený pre bitky nižších tierov.

Ako veľmi potrebný je joystick? Hardcoroví simulátoroví nadšenci ho budú určite vyžadovať, ale bude tu nejaká úroveň ovládania klávesnicou/myšou pre príležitostných hráčov?

Hra bude podporovať ako joystick tak klávesnicu/myš, aby sme uspokojili hardcorových aj príležitostných hráčov.

Veľa ľudí je oboznámených s P-51, Fw-190, Spitfire a s ďalšími slávnymi lietadlami druhej svetovej vojny. Prinesie World of Warplanes niektoré z menej známych lietadiel ako talianské Macchi, ruské Sturmoviky a iné lietadlá okrem povedomých amerických/britských/nemeckých lietadiel?

Nazývať sovietske Sturmoviky ako menej známe je veľmi odvážne! Sú tu niektoré "musím-mať" lietadlá, ktoré by mal obsahovať každý letecký simulátor, pretože každý by rád lietal s Me 109 alebo P-51 a my tieto lietadlá určite budeme mať v hre. Avšak budeme mať aj niekoľko menej známe lietadlá, ktoré neboli sériovo vyrábané a zúčastnili sa v relatívne malom počte bitiek.

Ako silný je v hre aspekt bombardovania (alebo je tu vôbec aspekt bombardovania)? Je World of Warplanes primárne zameraná na súboje stíhačiek?

V hre budú strmhlavé bombardéry určené na ničenie pozemných cieľov, viac sa však sústredíme na stíhacie súboje.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára