sobota 3. septembra 2011

Battle Mechanics: Matchmaking system

Rozhodol som sa, že začnem postupne prekladať veľmi známy článok Battle Mechanics (bojová mechanika) z tankovej wikipédie. Ako prvý na radu prichádza matchmaking systém (systém prideľovania spojencov/nepriateľov v náhodných bitkách).

Účelom matchmaking systému je generovať štandardné bitky, t. j. vytvoriť tímy rovnakej "hodnoty" z vozidiel hráčov, ktorí sú vo fronte.

  • Hodnota je číslo, ktoré popisuje bojový potenciál konkrétneho vozidla. V súčasnej dobe sa hodnota vypočítava na základe tieru vozidla a typu vozidla (ťažký, stredný, ľahký tank, stíhač tankov a samohybné delo, resp. artiléria).
  • Hodnota neberie do úvahy inštalované/vylepšené vybavenie a/alebo moduly, vylepšenia či schopnosti posádky.
  • Tanky v platoone nemajú vyššie hodnotenie ako tanky mimo platoonov.
  • Je možné pridať do výpočtu hodnoty úpravy, ktoré by zahrňovali hráčove štatistiky na danom vozidle. Tieto úpravy sú však v nedohľadne.
  • Okrem celkovej vyrovnanosti hodnoty pre obe tímy zahrňuje matchmaking systém aj vyrovnanosť hodnôt artilérie na oboch stranách (nie však rovnaký počet).
  • Počet samohybných diel na oboch stranách nemusí byť vyrovnaný, ale odchýlka sa môže pohybovať len v rozmedzí +/- 1.
Každé vozidlo má obmedzený počet bitiek, v ktorých môže bojovať (bojový tier). Bojový tier závisí od tieru vozidla a typu. Pozri obrázok nižšie.


Odkaz na pôvodný článok na wikipédií: http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics#Matchmaking

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára